Sorigué creix i manté l’aposta per la implantació territorial

Anar a sala de premsa Anar a Notes de premsa

Sorigué creix i manté l’aposta per la implantació territorial

10 Setembre 2024

Durant l'exercici 2023, la companyia ha facturat 845 milions d'euros. El seu EBITDA va aconseguir els 39,8 milions.

Lleida,setembre 2024l – El grup Sorigué, referent en serveis urbans, infraestructures, cicle de l'aigua i energia, ha tancat l'any econòmic de 2023 amb una facturació de 830 milions d'euros.

Al seu torn, el seu EBITDA va arribar als 39,4 milions d'euros. D'altra banda, la seva cartera de negoci ha crescut un 7%.

Aquestes xifres confirmen el desenvolupament sostingut i la solvència econòmica de Sorigué, grup empresarial que enguany ha complert set dècades de trajectòria. Aquesta estabilitat i capacitat li permet realitzar noves inversions i continuar la seva implantació en aquells territoris on el grup vol créixer.

Després de més de 5 dècades d'activitat a Andalusia, Sorigué continua reforçant la seva presència amb l'entrada, via ampliació del capital amb un 50%, en l'accionariat de l'empresa Bitum Asfaltos e Infraestructuras. Amb això, el grup vol ampliar la seva línia d'Asfalts a Andalusia Oriental i potenciar els serveis de la seva àrea d'Infraestructures i materials en aquesta comunitat. Bitum Asfalts i Infraestructures està especialitzada en la producció i estès de mescles bituminoses, i compta amb una planta asfàltica a Granada amb capacitat de producció de dues tones d'aglomerat al dia.

Aquest 2024, Sorigué també ha potenciat la delegació a Màlaga i ha reforçat la seva implantació a la Comunitat Valenciana. Al mateix temps, el grup manté la seva presència consolidada a Madrid, Aragó i Catalunya.

A Madrid, enguany ha iniciat dos nous acords marc de manteniment de via pública amb l'ajuntament, per executar obres a nou districtes. A Aragó, enguany ha realitzat el reasfaltat del circuit de velocitat, Motorland. Amb aquesta actuació, el circuit ja compleix amb la màxima homologació internacional per a campionats de motor. A Catalunya, ha renovat el servei de manteniment de la xarxa Ter-Llobregat que proveeix d'aigua potable a més de 100 municipis, sent responsable del manteniment d'estacions de tractament d'aigua potable, dessalinitzadores i xarxes de distribució que beneficien a més de 5 milions de persones.
Innovació sostenible

Sorigué cuida la seva aposta per la sostenibilitat a través de la posada en marxa de projectes de R+D+i en economia circular i cicle de l'aigua, que busca després traslladar al seu negoci. Exemple d'això són les tres recerques en hidrogen i eficiència energètica que duu a terme a Noguera Renovables, empresa participada pel grup, amb l'objectiu d'aportar a la transició energètica.

La companyia ha posat en marxa en aquesta planta dos projectes centrats en la generació d'hidrogen a partir de residus orgànics i plàstics, VAL2H2 i Despoliplast, respectivament, i la recerca HarvRESt, que busca integrar fonts d'energies renovables a les granges per fomentar la descarbonització del sector primari.

A més, el grup participa a Reconstruct, una recerca europea que busca aconseguir la circularitat al sector de la construcció per reduir el fort impacte ambiental de la indústria. Per reduir l'ús de matèries primeres no renovables, el projecte desenvoluparà alternatives al ciment i a l'acer, baixes en carboni. Cerca fabricar components de construcció que utilitzin materials reciclats, amb disseny modular i que permetin l'edificació industrialitzada.

Sobre Sorigué

Amb 70 anys d'experiència, el grup Sorigué manté un fort compromís amb la societat i l'entorn. Desenvolupa el seu negoci a través de les àrees de Ciutat, Aigua, Indústria, Infraestructures i materials, Edificació i Energia.

El grup opera a tota la península Ibèrica i compta a més amb delegacions i centres de producció de materials distribuïts per diferents regions d'Espanya i França.

Sorigué s'ha consolidat amb un model de negoci responsable basat en la generació de coneixement a través de la innovació i la digitalització; les persones i el seu talent; la comunicació i el ferm compromís amb els criteris ESG, mediambientals, socials i de govern corporatiu, com a pilars essencials.