Asfaplast, un pas més en l'economia circular per a obtenir paviments d'elevades prestacions estructurals i superficials

18 Febrer 2021

El laboratori d’investigació de Sorigué i l'empresa del grup, Nordvert, treballaran en el desenvolupament d'una nova mescla asfàltica que aprofiti els polímers dels residus plàstics reciclats. El projecte, finançat per l'agència ACCIÓ de la Generalitat de Catalunya, manifesta el compromís de Sorigué amb l'economia circular.

L'Agència per la competitivitat de l'empresa de la Generalitat de Catalunya (ACCIÓ) ha atorgat finançament al projecte ‘Noves mescles asfàltiques descarburitzants fabricades amb polímers de residus plàstics reciclats, Asfaplast’. Emmarcada en la convocatòria de subvencions “Nuclis d'R+D empresarial” per  la recerca industrial i el desenvolupament experimental, aquesta subvenció de 228.221,59€ permetrà aprofundir en la valoració de nous materials per la fabricació de paviments.

A partir del mes de juny de 2021, i durant els 19 mesos d'execució del projecte, l'equip de recerca treballarà en la generació de coneixements científics i tecnològics que permetin obtenir un nou material mitjançant la incorporació a les mescles asfàltiques de polímers de plàstics reciclats. Aquests plàstics procedeixen d'envasos fora d'ús generats en les activitats de construcció. Els polímers actuaran com a modificadors de les característiques finals de la mescla asfàltica per obtenir paviments d'elevades prestacions estructurals i superficials
El projecte, liderat pel laboratori d’investigació de Sorigué, tindrà la col·laboració de Nordvert, empresa del grup, especialitzada en la gestió integral de residus i en la prestació de serveis urbans mediambientals. Una decidida aposta corporativa per l'economia circular, que busca un millor aprofitament de recursos dissenyats originalment amb d’altres propòsits i rebutjats després de la seva vida útil.

Segons els criteris de la RIS3CAT (Estratègia de recerca i innovació per a l'especialització intel·ligent de Catalunya), el projecte Asfaplast se situa en l'àmbit sectorial de la química, energia i recursos, atès que el seu objectiu és aconseguir un major grau d'especialització en la formulació de mescles asfàltiques mitjançant la utilització de materials avançats com a tecnologia facilitadora.